«آب مایه ی حیات است»

 

 

«آب مایه ی حیات است»

 

بارها این جمله را شنیده ایم

 

اما انگار همین دیروز بود

 

که آبهای آرام اینجا

 

حیات را از دوستم گرفت

 

میگفت که ماهها

 

سختی راه را

 

برای رسیدن به اینجا

 

به جان خریده بود

 

کاش زنده بود

 

و از بین دو گزینه ی:

 

غرق شدن در شمال (ایران)

 

و یا

 

غرق شدن در شمال (هلند)

 

یکی را انتخاب کند

 

حتم دارم نمیدانست

 

فردای روز دفن

 

آرامگاهش با چند نفر دیگر

 

تقسیم خواهد شد

 

ایکاش میدانست

 

مایه ی حیات

 

میتواند ظالمانه

 

مانع حیات هم باشد

 

تا اینهمه هموطن را

 

در سفر زود هنگامش

 

داغدار نکند

 

 

 

 

 

كنار مشتى تنهايى

 

غروب هم روى پله ها نشسته است ....

 

دريغ از تو و پيامكى ؟!

 

زيبا ؛

 

من از روى ماه واره ات

 

گاه مى شمارم

 

تا بيايى

 

افق را بر شانه هاى صبرم بيافشانى !

 

اگر مى شناسى

 

من از تكرار خيابانى به سمت باران

 

خيالاتى شدم !!!

 

دست از سرم بر نمى دارى كه !!!

 

زيبا ؛

 

از سر شب حرف تو بود و

 

كوچه هاى قد و نيم قد و

 

عشقى كه رو نمى كنى !؟

 

انگار از من و خودت گذشته اى

 

حتى غريبه ها

 

از من

 

منى كه همين جايى ام

 

درباره ى تو همواره مى پرسند ....؟!

 

زيبا ؛

 

دستهايم اگر هم سن تو نيست

 

وسعت قلب تو را ادراك مى كنم

 

مادرم در ضلع سفره سخاوت كاشته بود

 

و پدر عمود المنصف نان شد !؟!؟

 

گمانم ، از من و كسانم بر مى آيد

 

قلبت قيام مى كند !!!

 

اما

 

مردم هر وقت شعرهاى مرا بخوانند

 

درباره ى تو

 

گمراه مى شوند !؟

 

 

 

شبی در خواب دیدم مرگ اختاپوس را

 

خشکی آب دریا نهر و اقیانوس را

 

بدیدم که غنی گدای نان شب است

 

روز های روشنی مان آسمان شب است

 

پیری را هجده به بالا گفتند

 

افسوس گذشته را حالا گفتند

 

ماه حالا خود را افسانه ی شب کرده بود

 

آسمان آتش باران انگار که تب کرده بود

 

همه روزه چشم ها دوخته بود به آسمان

 

زیر لب می خواندند مردم دعای باران

 

شهر و روستا و ده ،شهرستان ،پایتخت

 

بود باخاک یکسان،اهل آنجا بدبخت

 

ازرشمند تر از طلا آب بود در آن زمانه

 

آب مایه ی حیات که شده بود افسانه

 

چو بیدار گشتم من ز این خواب

 

به تفسیرش بیافتم گوهر آب

 

وآب مایه ی حیات است بپذیریم

 

مایه ی زندگی ماوهمه ی کائنات است بپذیریم

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: کمبودآب ، «آب مایه ی حیات است» ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 28 آذر 1393برچسب:, | 10:51 | نویسنده : خانم رضایی قنبرزهی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.